Beslutningskraft™

4 ugers indsigtsforløb

Skab afgørende konkurrencefordele for din virksomhed på kun 4 uger

Kort om forløbet

Beslutningskraft™ er et enkelt trin-for-trin indsigtsforløb for SMV’er, der ønsker at indtage nye markeder, redefinere deres markedsposition, skabe større brandloyalitet eller styrke deres produktudbud igennem nye indsigter.

Kom et skridt foran dine konkurrenter. Hurtigt.

Som SMV-virksomhed opererer man typisk i dynamiske og konkurrenceprægede markeder, hvor trends og kundernes præferencer og forbrugsmønstre hele tiden ændrer sig. For at sikre, at du hele tiden er et skridt foran dine konkurrenter, er det afgørende, at du kontinuerligt evner at forstå og reagere på markedsændringer.

Med Beslutningskraft™ får du de nødvendige værktøjer til at navigere i og tage kvalificerede beslutninger i et konkurrencepræget marked. Med et enkelt trin-for-trin-forløb får du de indsigter, der skal til for hurtigt at kunne reagere på nye trends og ændrede forbrugsmønstre og på den måde sikre, at du kontinuerligt er relevant for dine kunder.

Small data → Stor værdi

Omfattende markedsundersøgelser er ikke nødvendige for at få indsigt i dine kunders behov og forstå aktuelle bevægelser i markedet. Med Beslutningskraft™ lærer vi dig at udnytte Small data – en simpel og effektiv metode til at identificere nye vækstmuligheder og opbygge en stærkere markedsposition.

Med Beslutningskraft™ får du:

Værdifulde indsigter omkring dine kundernes forbrugsmønstre — og konkret inspiration til hvordan du kan levere værdi til dine dem på nye måder
Mulighed for at spejle og afprøve ideer i markedet — få real time feedback på hvad der betyder noget for kunderne.
Inspiration og inputs til forretningsmuligheder som dine konkurrenter overser eller ikke udnytter optimalt.
Indblik i, hvor din virksomhed kan forbedre rentabilitet og produktivitet ved at ramme målgruppen mere præcist.
Faser

Forløbet trin for trin

1
Arbejdsmøde

Vi skaber en fælles forståelse af jeres mål, strategier og udfordringer. Her definerer vi forretningsfokus og målgruppe, så vi kan identificere de indsigter, der er nødvendige for at løse jeres udfordring.

2
Prioritering

Udvikling af en konkret plan for indsamling af indsigter og et markedskoncept. Vi vælger relevante interessenter, udarbejder interviewmanual og opretter en database til indsigter.

3
Indsigtsindsamling

Vi indsamler data via personlige interviews og analyserer markedstendenser og konkurrenter gennem desktopresearch. Målet er at få dybdegående indsigt i relevante segmenter.

4
Workshop

Vi analyserer og kvalificerer de indsamlede indsigter sammen med jeres team, identificerer nye løsningsmuligheder og prioriterer resultaterne for at sikre fremtidig udvikling.

5
Handlingsplan

Baseret på de nye indsigter udarbejdes en handlingsplan, som giver dig den nødvendige beslutningskraft til at træffe mere kvalificerede og strategiske valg fremadrettet.

Skræddersyet til dine behov

Alle vores forløb er designet til at hjælpe dig med at opnå de resultater du ønsker, hurtigere og nemmere, uanset om du ønsker at gøre det selv eller ønsker at komme hurtigere i mål med vores hjælp.

Beslutningskraft™

Giv dit interne team de nødvendige færdigheder til at indsamle og analysere indsigter.

Fordele
Ny læring i eget team
Dybere kundekendskab
Øget vidensdeling
Større intern forankring
Løbende optimering
→ Jeres team står for at indsamle indsigt via kundeinterviews.

Beslutningskraft Ekspert™

Spar tid og interne ressourcer ved at få eksperter til at drive en effektiv proces og håndtere indsigtsindsamlingen.

Fordele
Hurtigere proces
Ekspertviden i alle led
Udefrakommende perspektiver
Skalerbar kapacitet
Internt fokus på kerneforretning
→ Vulkan står for at indsamle indsigt via kundeinterviews.